for tHosE yg nak koMen kat blog-akma nih...silEr leR klik kat READ USER'S COMMENT....TQ!!



Puding Karamel

erm...ari ni genap hari ke-10 Umat Islam di seluruh dunia berpuasa...
Alhamdulillah.. aku mampu bernafas di bumi yang fana ini sebagai hambaNya yg abadi..
erm sjk 2-3 ari yg lepas..aku nak n teringin sgt nk makan
puding karamel..teringat pernah makan dis puding buatan my sis in law K.honey

tekstur yang lembut dan sungguh enak & sdap..promote ke ni??hehe so aku request kt adik ipar aku tuk wat dis puding...knp aku x wat sndiri???sebabnyer:-

1-adik ipar aku si Qyros pernah wat...
2-aku kt umah mertue...

so dis is da recepi yg aku x tau mn si Qyros 2 amik..hehe

Puding Karamel

Bahan A:
-5 sudu gula
-1 tin susu cair
-1 sudu t.kastard
-1 sudu esen vanila
-5 bj telur

Bahan B:
-1 cawan air
-1 sudu gula

Cara:-
1- Bahan B : gula dipanaskan, apabila perang masukkan air.
2- Bahan A dicampurkan, digaulkan rata, dimasukkandalam loyang yang ada
Bahan B & dikukus.

Wahhhhh senang kn?den x ponah torai(try) hehehe...
mesti sdp..xsbo nk maman time berbuke t....
aku ltk sket gmbr nk wt sme reader terliur..keke
to: Nai x terliur ker?hihi..sesuei mu
prepare 4 ur kids..yummy...hihi




noktahku...





2 comments:



NAI said...

yum yum sedap nih favourite ku dan awish... dlm masa beberapa minit je kami bertiga mampu lenyapkn nya hehe

Akma said...

eh betol 2....aku rs 1 loyang 2 aku ley abesskan..
ermm mu dh try wat ke?sng je kan?cme leceh part gula hangus 2...aku wt x jd..hehe

Post a Comment